UrePia:

Wywiad z Osano Fumio i Kataoka Youshiro, przeprowadzony przez UrePia, na temat projektu z okazji 20-lecia Sailor Moon i musicalu „Piękna wojowniczka Sailor Moon. Rekonkwista.”.

Tłumaczenie (z ang.): Ire na podstawie tł. Elly z oryginału
Poprawki: Hikari
Tekst oryginalny tutaj

Historyczna próba wskrzeszenia musicalu Sailor Moon! Nieznane fakty dotyczące pracy nad mangą i musicalem.

Dokładnie w czasie, gdy obchodzone jest 20-lecie sagi Sailor Moon, musicale znów odżyły! Marzenia wszystkich dziewcząt spełniły się dzięki nowej wersji musicalu, w którym rolę Tuxedo Kamen gra kobieta. Dziś rozmawiamy z wydawcą serii oryginalnej mangi i producentem nowego musicalu!

„Moon Prism Power Make up!” Możesz zakrzyknąć to hasło w pobliżu każdej 20- i 30-latki i natychmiast zauważysz jej reakcję. Przez te 20 lat te dziewczęta zdążyły dorosnąć. Treść musicalu, który zadebiutuje na deskach teatru we wrześniu również stała się bardziej dojrzała.

Stworzona przez Naoko Takeushi „Piękna wojowniczka Sailor Moon” zaczęła ukazywać się w lutym 1992r. w miesięczniku „Nakayoshi”. W marcu tego samego roku, anime o tym samym tytule zaczęło być emitowane w całej Japonii i błyskawicznie stało się hitem. W 1993r. zadebiutował pierwszy musical, a 10 lat później - seria live action.

W 2005r. zakończyły się produkcje musicalowe. Do tego czasu wyprodukowano ponad 27 różnych musicali z 847 występami, co sprawia, że jest to jedna z najdłużej granych produkcji. „Sailor Moon” zostało pokochane na całym świecie, a musicale miały silny wpływ na fanki serii. Teraz historia zostaje odświeżona i rusza na nowo z kompletnie nową obsadą i ekipą realizacyjną!

Razem z głównym wydawcą mangi, Osano Fumio, i producentem nowego musicalu, Kataoka Youshiro, zgłębimy tajniki 20-tej rocznicy Sailor Moon, jak i narodzin nowego musicalu „Piękna wojowniczka Sailor Moon. Rekonkwista.”.

Osabu zdradza sekrety związane z narodzinami Sailor Moon

Nawet po upływie 20 lat pasja i zamiłowanie do SM są nadal żywe. Czy może Pan podzielić się z nami historiami zza kulis, które miały miejsce podczas produkcji oryginalnej serii? W trakcie powstawania mangi, został Pan ochrzczony przez Naoko Takeuchi zdrobnieniem Osabu, i pańskie ilustracje były zawarte w wielu jej notatkach, więc był Pan dość wpływową postacią. Proszę podzielić się z nami wspomnieniami z okresu powstawania tej oryginalnej serii.

Osano: Kiedy Takeuchi Naoko powiedziała mi po raz pierwszy, że chciałaby, aby wszystkie pięć wojowniczek było ładnymi dziewczynami, byłem temu przeciwny. Moim zdaniem, główny bohater powinien odróżniać się reszty, a poszczególne postacie powinny mieć indywidualne cechy charakteru, co dodałoby całości więcej dramatyzmu...

Jednak Naoko narysowała dla mnie projekty strojów wojowniczek, które miała już w głowie i pomyślałem, że to może jednak wypalić! Teraz, po 20 latach od debiutu serii, staram się nie pamiętać, że byłem temu przeciwny. (śmieje się)

Jak długo od powstania oryginalnego pomysłu, seria czekała na wydanie?

Osano: Około 3 miesięcy. Od początku zakładano, że anime będzie emitowane około 2 miesięcy po wydaniu mangi, co oznaczało dla nas, że musimy niezwłocznie sprecyzować wszystkie szczegóły historii Sailor Moon. W tym samym czasie Naoko pracowała nad „The Cherry Project”, a mimo to spotykaliśmy się codziennie, aby ustalać szczegóły.

Więc Sailor Moon została stworzona w 3 miesiące?

Osano: W błyskawicznym tempie. W oryginalnym zamyśle miała to być komedia sytuacyjna, ale pilnowaliśmy, by miała też „słodkie” momenty. Już samo to brzmi jak sprzeczność, ale chcieliśmy, by seria zawierała oba te rodzaje scen. I wydaje mi się, że odnieśliśmy sukces w łączeniu tych części, skoro Sailor Moon zdobyła fanów na całym świecie. Oczywiście głównym powodem, dzięki któremu Sailor Moon stała się hitem, była masa energii, jaką Naoko włożyła w tworzenie, połączone z odpowiednim czasem pojawienia się na rynku. Moim zdaniem właśnie to zadecydowało o ogromnej popularności na całym świecie.

Panie Kataoka, wiem, że ta produkcja to dla Pana pierwsze zaangażowanie się w serię Sailor Moon, ale czy ma pan jakieś ciekawe anegdoty z czasów, kiedy seria dopiero powstawała?

Kataoka: Wtedy czytałem „Nakayoshi” każdego miesiąca, a gdy Sailor Moon została opublikowana po raz pierwszy, pomyślałem, że to jest naprawdę wspaniała manga. Piątka bohaterek razem walczących ze złem. Ich kobieca siła i przyjaźń zrobiły na mnie ogromne wrażenie. A potem pojawiły się musicale i również w musicalach wojowniczki były piękne i silne, a same musicale opowiadały równie wspaniałe historie.

Anime Sailor Moon powstało w niespełna 3 miesiące, ale czy powiedziałby Pan, że tak samo było z nowym musicalem? A może jego powstanie było bardziej powolne i dokładniej przemyślane?

Kataoka: Nie pamiętam zbyt wiele z naszych spotkań biznesowych. (śmieje się) W zamyśle powstający musical nie miał różnić się wcale od oryginału, więc musieliśmy obrać konkretny kierunek. Fabuła oparta jest na tomach od pierwszego do trzeciego mangi i przedstawia historię związaną z Królestwem Ciemności, jednak posiada dodatkowy wątek, co czyni ten musical unikalnym.

Osano: Reżyser i autor scenariusza, Hiramitsu Takuya, był także odpowiedzialny za niektóre z produkcji w latach 1994-98, więc fani znają częściowo jego styl pracy. Właściwie dopiero dzisiaj się o tym dowiedziałem, ale z tego, co przeczytałem, jego stuki były poruszające i dobrze się sprzedawały. Myślę, że nie zawiedzie fanów poprzednich musicali i serii anime.

Kim tak naprawdę są dziewczyny grające wojowniczki?

4-go sierpnia, część obsady grającej w nowej produkcji po raz pierwszy zaprezentowała się publiczności. Jaka była reakcja fanów?

Kataoka: Etap przesłuchań zdecydowanie do łatwych nie należał. Oczywiście, podczas castingu zastanawiałem się: „Czy ta dziewczyna naprawdę nadaje się na Usagi?” i obawiałem się reakcji fanów. Jednak podczas transmisji na żywo przez NicoNico Douga, w momencie, w którym Ookubo Satomi, wyszła na scenę, wiedziałem już, że jest ona idealną Usagi. Czytałem komentarze fanów mówiące „Pasuje idealnie” i poczułem się wtedy szczęśliwy.

Osano: Chociaż żyjemy teraz w kompletnie innych czasach, to mimo wszystko istnieją kluczowe elementy serii, których nie możemy zmienić. Z drugiej strony są też fani anime i poprzednich musicali. Byłem bardzo podekscytowany, kiedy ci fani zaakceptowali nasze nowe spojrzenie na Sailor Moon. Czytałem na ekranie ich komentarze i zdawało mi się, że akceptują to, co stworzyliśmy; poczułem też ogromną ulgę.

Panie Osano, wszyscy wiemy, że jest Pan ogromnym fanem Mizuno Ami (Sailor Merkury). Czy jest pan zadowolony z aktorki, która została wytypowana do tej roli podczas castingu?

Osano: Dlaczego zawsze to ja jestem zmuszany, żeby wypowiadać się na temat Ami? (śmieje się) Tym razem w Sailor Merkury wcieli się Miyabi Matsuura, która doskonale zna serię Sailor Moon. Ona jest dokładnie taka, jak Merkury; ze wszystkich wojowniczek jest najinteligentniejsza i w tym sensie, postrzegam ją jako lidera grupy.









Panie Kataoka, która z dziewcząt jest Pana ulubioną postacią?

Kataoka: Jest to Jowisz - Makoto Kino. Kiedy siedziałem podczas przesłuchań, czułem się przyparty do muru, musząc znaleźć kogoś, kto właściwie będzie oddawał indywidualny charakter; to było naprawdę trudne zadanie. Tylko w kwestii Sailor Jupiter nie miałem żadnych wątpliwości, kto powinien ją zagrać. Bałem się tylko, że Naoko nie zgodzi się z moim wyborem, ale ona odpowiedziała „W porządku, ja też uważam, że ona (Takahashi Yuu) pasuje do tej roli”. Kiedy już zaaprobowała mój wybór, mogłem odetchnąć z ulgą.



Osano: Od kiedy pierwszy raz ją zobaczyłem, wiedziałem, że urodziła się po to, by pewnego dnia wcielić się w Jowisza. Z drugiej jednak strony, kiedy pierwszy raz usłyszałem jak Nanaki Kanon wypowiada słowa przemiany (transformacji) Sailor Mars, nie wydawało mi się, że tak doskonale odda charakter Marsa. Mówiąc szczerze, kiedy byłem z Panią Naoko i Panem Kataoka na przesłuchaniach, to oni zdecydowali o wyborze aktorki do roli Sailor Mars, ale ja zastanawiałem się czy ona da sobie radę. Miałem wątpliwości tylko do chwili, gdy ujrzałem ją w kostiumie. Byłem naprawdę pod wrażeniem tego, jak trafnego wyboru dokonali podczas castingu.









Kataoka: Panna Nanaki ma zaledwie 16 lat i jest najmłodszą członkinią ekipy. Czasami zachowuje się jeszcze dziecinnie i podczas sesji zdjęciowej widać było u niej brak obycia, ale zabawnie jest odkrywać, jak dojrzewa z każdym dniem.

Shiroi Sakata w roli Sailor Venus (Minako Aino) występowała po raz pierwszy w dniu swoich 22-gich urodzin. Miała już pewne doświadczenie w pracy na scenie, więc nie trzeba było nadzorować jej tak często jak innych aktorek.





W oryginale, to Sailor Venus była liderką wszystkich wojowniczek, zgadza się? A jak w tej roli radzi sobie Satomi Ookubo?

Osano: Nie ma możliwości, żeby ktoś jej nie polubił. Jest uosobieniem charakteru Usagi.

Kataoka: Jest rzeczywiście czarująca i szybko zyskuje sobie sympatię wszystkich wokół. Nawet odtwórczyni roli jej ukochanego - Mamoru Chiby (Tuxedo Kamen)- Yuuga Yamato twierdzi, że Satomi jest urocza i wprost idealna do tej roli.

Osano: Zdaje się, że naprawdę są w sobie zakochani. (śmieje się) Nasz nowy Tuxedo Kamen już zakochał się w Usagi, jest dokładnie tak, jak to miało być.


Po raz pierwszy w historii Sailor Moon, rolę Tuxedo Kamen powierzono kobiecie. Dlaczego?

Pierwszy raz w historii Sailor Moon, rolę Tuxedo Kamen w musicalu powierzono kobiecie. Panie Osano, co Pan pomyślał, gdy usłyszał Pan to po raz pierwszy?

Osano: W pierwszym momencie, byłem po prostu zszokowany. Jednak, kiedy usłyszałem, że to panna Yamato została wybrana do tej roli i została zaakceptowana przez fanów, pomyślałem, że i ten wybór był jak najbardziej słuszny. Jedna rzecz jest pewna na 100% - Yuuga Yamato wygląda świetnie jako Tuxedo Kamen.

Kataoka: W poprzednich musicalach rolę Tuxedo Kamen odgrywali młodzi przystojni aktorzy w typie Shiroty Yuu. Zastanawiałem się: „Czy ktoś mógłby im dorównać?”. Nie byłem wcale pewien, czy uda nam się znaleźć kogoś odpowiedniego.
Jak przez mgłę pamiętam chwilę, gdy dowiedziałem się, że Tuxedo Kamen zagra kobieta. Pamiętam za to doskonale moment, w którym poznałem Yuugę Yamato, od razu wiedziałem, że jest to trafiony wybór. Gdy wybraliśmy ją jako odtwórczynię roli Tuxedo Kamen, mogliśmy ruszyć z obsadzeniem innych dziewcząt w rolach Generałów. I tak oto Saika Ryo zagra Zoisite, Ruuto - Jadeite, Koro - Nephrite i Misaki Komatsu - Kunzite.

Dziewczęta wybrane do roli pięciu wojowniczek, razem z Tuxedo Kamen i Generałami na pewno wiernie odtworzą grane przez siebie postacie. 13-go września rozpoczną się występy! Co chcielibyście przekazać naszym czytelnikom w ostatnim słowie?

Kataoka: Musical zapowiada się wspaniale, możecie być tego pewni, więc po prostu przyjdźcie go zobaczyć. To sztuka stworzona przez kobietę dla kobiet, w której wszystkie role zagrają również kobiety. Oczywiście, nie będzie to problemem, jeśli mężczyźni, również zechcą obejrzeć musical. (śmieje się) Jeśli 20 lat temu pokochaliście Sailor Moon, jestem przekonany, że znajdziecie tego samego ducha w tegorocznym przedstawieniu i będziecie cieszyć się tak samo jak przed laty.

Osano: Nowy musical to pierwsza część projektu związanego z obchodami 20-lecia Sailor Moon. Co prawda mamy lekkie opóźnienie, ale zaplanowaliśmy wydanie kompletnej edycji mangi tej jesieni, a zimą zaczniemy emitować nową serię anime. Naoko powiedziała: „Oczy wszystkich są skupione właśnie na tym. Chcę dać z siebie to, co najlepsze.” i wprowadza te słowa w czyn, ciężko pracując. Chcielibyśmy szczerze podziękować za Waszą cierpliwość i mamy nadzieję, że będziecie usatysfakcjonowani tym, co dla was przygotujemy.

Dziewczęta, które przed 20 laty kochały „Sailor Moon”, dorosły i są już kobietami, cieszę się , że mogłem być tego świadkiem. Projekt z okazji 20-lecia Sailor Moon przeznaczony jest przede wszystkim dla tych właśnie osób i dlatego akcesoria takie jak Księżycowa Pałeczka, Klucz Czasoprzestrzeni czy figurki S.H. Figuarts Sailor Moon i inne akcesoria dostępne aktualnie w sprzedaży, wykonane są ze znanymi motywami, ale i w bardziej dojrzałym stylu. Więc drogie Panie, wyświadczcie mi przysługę i przyjdźcie na musical, trzymając je w dłoniach z takim samym uczuciem, które towarzyszyło Wam, gdy byłyście małe i proszę, podzielcie się ze mną wrażeniami na temat występu.


Bilety na musical „Piękna wojowniczka Sailor Moon. Rekonkwista” są w sprzedaży!

【Daty występów】 13-23 września, 17 września przerwa
【Teatr】 teatr AiiA w Tokio
【Autorka oryginalnego polmysłu】 Naoko Takeuchi(Kodansha)
【Scenariusz/reżyseria】Hiramitsu Takuya
【Muzyka】 Sahashi Toshihiko
【Obsada】 Ookubo Satomi, Matsuura Miyabi, Nanaki Kanon, Takahashi Yuu, Sakata Shiori / Saika Ryou, Komatsu Misaki, KORO, RUUTO/Hatsukaze Midori, Mayumi Shintani/Jamie Natsuki, Yamato Yuuga i inni
【Sponsorzy】 Nelke Planning, Dwango, Kodansha
【Cena】 6,800yen
【Oficjalna strona internetowa】 http://ch.nicovideo.jp/channel/sailormoon-20th
※ W celu uzyskania aktualnych informacji odnośnie dostępności biletów prosimy zajrzeć na oficjalna stronę internetową.
Przystosowane do i utworzone za pomocą:

Możesz znaleźć Shining Moon również na:




Sailor Moon została stworzona przez Naoko Takeuchi © 1992 Kōdansha, Tōei Animation, TV Asahi, Bandai.

Strona nie jest oficjalną stroną i w żaden sposób nie jest powiązana z Naoko Takeuchi, ani z oficlajną stroną SAILOR MOON CHANNEL. Wszystkie materiały na stronie są zamieszczone w celach informacyjnych.

Autorka Shining Moon - Hikari.
Shining Moon 2004-2016.
Layout ver. 4